Worlds/Zone/TutorialFR: Difference between revisions

From Graal Bible
Line 73: Line 73:
La touche ECHAP permet de sortir du jeu.
La touche ECHAP permet de sortir du jeu.


==III) Les armes==
==III)Weapons==


Voici les armes disponibles pour Zone :  
Weapons fo Zone :


==='''''Explosives :'''''===
==='''''Explosives :'''''===
Line 375: Line 375:
Variance: 15 degrees  
Variance: 15 degrees  


==='''''armes de mêlée'''''===
==='''''Melee weapons'''''===


====épée de combat====
====Combat Knife====


[[Image:combatknife.jpg]]
[[Image:combatknife.jpg]]


Type : mêlée
Type: Melee
main : 1  
Hands: 1  
Munition : 6/8 point d'énergie.
Ammo: 6-8 energy points
Temps de rechargement : 0.5/0.6 sec
Freezing: 0.5-0.6 secs
Puissance d'une épée de combat: -13 points de vie pour la personne touchée.
Power: 13 hp
Range: Short


====électron====
====Electron====


[[Image:elecronic.jpg]]
[[Image:elecronic.jpg]]


Type : mêlée
Type: Melee
main : 1  
Hands: 1  
Munition : 2 points d'énergie.
Ammo: 2 energy points  
Temps de rechargement : 0.4 sec
Freezing: 0.4 secs
Puissance d'un électron: -20 points de vie pour la personne touchée.
Power: 20 hp
Range: Short


====katana====
====Muramasa====


[[Image:katana.jpg]]
[[Image:katana.jpg]]


Type : mêlée
Type: Melee
main : 1  
Hands: 1  
Munition : 15 points d'énergie.
Ammo: 15 energy points  
Temps de rechargement : 0.5 sec
Freezing: 0.5 secs
Puissance d'un katana: -20 points de vie pour la personne touchée.
Power: 20 hp
Range: Middle


====sabre de plasma====
====Plasma Sabre====


[[Image:sabre de plasma.jpg]]
[[Image:sabre de plasma.jpg]]


Type : mêlée
Type: Melee
main : 1  
Hands: 1  
Munition : 8/15 points d'énergie.
Ammo: 8-15 energy points  
Temps de rechargement : 0.7 sec
Freezing: 0.7 secs
Puissance d'un sabre de plasma: -24 points de vie pour la personne touchée.
Power: 24 hp
Range: Middle


==IV) Les mondes==
==IV) Worlds==


Il existe 5 mondes différents.
Il existe 5 mondes différents.
Line 425: Line 429:
===1) Wild Cross===
===1) Wild Cross===


Wild cross est une map de capture de drapeau. L’équipe doit prendre le drapeau ennemi pour l’amener dans sa base.
Wild cross is a capture the flag map. Teams will keep the ennemies flag and drop it to them HQ.


[[Image:2map.jpg]]
[[Image:2map.jpg]]


===2) Guild Wars===
===2) Guild Wars===
Une carte plus tactique pour Zone. Pendant que le choix de classe dépend beaucoup de ce que vous faites pour surmonter l'ennemi. Cette carte est une carte de modèle d'élimination, signifiant une fois que vous êtes mort vous ne pouvez pas retourner jusqu'au prochain rond. Il y a de nouvelles classes telles que l'ingénieur, qui est la seule classe capable conduire des véhicules. Ces classes sont identiques que les autres maps, mais les sith ont maintenant un lanceur de grenade. Il y a un type spécial de scout et médecin sur Guild wars. Le médecin soutient une sableuse qui peut rebondir des ennemis pour les frapper loin et le scout a le lava gun. Il y a de 2 déplacements par télépathie aux cavernes de lave, où on permet seulement des armes de mêlée. Dans cette partie, vous démarrer dans votre base et vous partez à l'assaut. Le but est d'éliminer tous le monde sur votre passage. Des passages souterrains permette de se livrer a des mêlées au combat à l'épée et au sabre de plasma. Dans cette grotte, seul les armes de mêlée sont autorisé.
 
A more tactical map for Zone, as class selection depends a lot on what you do to overcome the enemy. This map is an elimination style map, meaning once you are dead you cannot return until the next round. There are new classes such as the engineer, which is the only class able to drive hover bikes and mechs. The map also utilizes the Dark and Light side classes from the previous map "Zone Wars". These classes are the same as before, but the darkside powers now have a grenade launcher. There are a special type of Scout and Medic on Gwars. The medic supports a blaster which can bounce foes about to knock them away and the Scout has the lavagun and dartgun. There are 2 teleports to the lava caves, where only melee weapons are only allowed. This makes things a lot more instense if there are only a few on your team left. Also, some nice particle effects are used in the caves. The Events Team can restrict the teams to special guild names, so that it is possible for guilds to compete against each other, or one guild can compete against the server.  


[[Image:3map.jpg]]
[[Image:3map.jpg]]


===3) KOTH===
===3) KOTH===
Une carte classique de roi de la colline, jusqu'à 4 équipes peuvent participer à la bataille pour le centre de la carte.  La première équipe qui protège la colline pour quatre minutes est victorieuse du round. Les équipes perdantes obtiendront un certain bonus de temps ( 5secondes par défaite) dans le prochain round, pour permettre d'équilibrer les équipes. L'équipe des modérateurs peut limiter les équipes aux noms spéciaux de guilde, de sorte qu'il soit possible que les guildes de ce concurrencer les uns contre les autres.


A classic king-of-the-hill map, up to 4 teams can take part in the battle for the center of the map. If one team has more players standing in the middle than the currently leading team, then it will take over the map. The first team that is protecting the hill for four minutes wins the round. The losing teams will get some time bonus in the next round, for balancing team strength. The Events Team can restrict the teams to special guild names, so that it is possible for guilds to compete against each other.
[[Image:4map.jpg]]
[[Image:4map.jpg]]


===4) Iricia===
===4) Iricia===
Conquérir toutes les bases - assurer les cinq bases et votre équipe gagnera. La base principale (Base1) est située au nord la région de la carte, c’est la base la plus recherché par les joueurs car elle permet une domination pendant que les membres d'équipe de celui qui possèdent la base peuvent déplacer par télépathie dans la base en utilisant leur Quartier Général. C'est la carte la plus célèbre puisque cette map permet des batailles tout à fait longues et provocantes.  
 
Conquer all bases - take over the five bases and your team will win. The main base (Base1) is located at the northen region of the map, it is the base people mainly seek for domination as team members of whoever own the base are able to teleport there using their HQ. This is the most famous map since it allows quite long and challenging battles.  
 


[[Image:5map.jpg]]
[[Image:5map.jpg]]


===5) sparring===
===5) sparring===
Sparring se compose de deux secteurs de combats et de secteur de pratique. Les secteurs de combats sont établis ainsi toi et un joueur différent peut entrer et combattre les uns avec les autres. Le secteur de pratique est un secteur où toi et d'autres pouvez entrer et lutter le BOT de pratique.
 
This is a newer map that was added to replace Alpha. The Spar Arena is composed of two sparring areas and a practice area. The sparring areas are set up so you and another player can enter and spar with each other. The practice area is an area where you and others can go in and battle the practice bot.

Revision as of 06:59, 11 July 2007

Zone

I) introduction

Zone est un serveur futuriste de bataille. Les joueurs s’y affrontent par dizaine pour la capture d’une base ou la mort de l’adversaire. De multiples armes et de multiples classes se trouvent dans Zone.

II) les touches

Clavier.jpg

Les touches utilisées sont les touches rouges.

Les touches de combat

Les flèches directionnelles (haut, bas, gauche et droite) sont utilisées pour se déplacer.

Menu.jpg

La touche A ( Q pour les clavier Qwerty ) permet d’afficher le menu.

Tir.jpg

Pour tirer, utiliser la touche S ou ESPACE pour activer l’arme. Pour tirer, appuyez sur la touche S ou ESPACE

La touche Q ( A pour les Qwerty ) a différentes utilisation :

Ramper.jpg

  • ramper pour ne pas se faire repérer par les ennemis.

Tirer objet.jpg

  • tirer un objet vers soi.

Porter objet.jpg

  • Et dernière utilisation, porter un objet.


les touches de discussion

Salutsava.jpg

Dans le jeu, appuyer sur la toucheButton.jpgpour parler avec vos alliés ou vos ennemis.

Saluçava.jpg

Puis, appuyez sur ENTRER pour envoyer le message.

F7mp.jpg

La touche F7 permet d’afficher les messages personnels qui te sont envoyé.

les touches d'ecran

Detecteur.jpg

La touche R permet d’activer/désactiver le détecteur d’ennemis et d’amis..

Minimap.jpg

La touche M permet d’activer/désactiver la mini-map.

Shémadesmorts.jpg

La touche C permet d’activer/désactiver le mini schéma des morts.

Mort.jpg

La touche N permet d’afficher le nom des joueurs.

Jetequitte.jpg

La touche ECHAP permet de sortir du jeu.

III)Weapons

Weapons fo Zone :

Explosives :

Proximity Mines

Mine.jpg

Type: Mine Hands: 1 Ammo: proxmines (in shop) Freezing: 0.85 secs Power: 32 hp Comments: Explodes if enemies come close to it, after 10 minutes it also hurts team members

grenades

File:Grenade.jpg

Type: Grenade Hands: 1 Ammo: grenades (in shop) Freezing: 0.85 secs Power: 75 hp Range: Short, small explosion Speed: 12 tiles/sec Variance: 30 degrees Comments: Explodes on impact

Frag Grenades

File:Grenadefrag.jpg Type: Grenade Hands: 1 Ammo: fraggrenades (in shop) Freezing: 0.85 secs Power: 30 hp Range: Short, big explosion Speed: 12 tiles/sec Variance: 30 degrees Comments: Explodes on impact

Gas Grenades

File:Grenadegaz.jpg

Type: Grenade Hands: 1 Ammo: gasgrenades (in shop) Freezing: 0.85 secs Power: 5 hp, poison Range: Short Speed: 12 tiles/sec Variance: 30 degrees Comments: Poisons enemies, lasts 15 seconds, can be destroyed with grenades

heavy weapons

Mortar

File:Mortier.jpg

Type: Missile Hands: 2 Ammo: 40mm grenades Freezing: 1 sec Power: 32 hp Range: Long, big explosion Speed: 6.5 tiles/sec Variance: 60 degrees Comments: Explodes on impact

Gravitron

File:Graviton.jpg

Type: Gun Hands: 1 Ammo: 20 energy points Freezing: 0.85 secs Bullets: 7 Power: 4 hp Range: Middle Speed: 18 tiles/sec Variance: 60 degrees

Rocket Launcher

File:Rocketlauncher.jpg

Type: Missile Hands: 2 Ammo: rockets (in shop) Freezing: 1.5 secs Power: 25 hp Range: Long Speed: 15 tiles/sec once accelerated Comments: Follows enemies, only works from bases on Iricia, explodes automatically after a few seconds

Ice Cannon

File:Icecanon.jpg

Type: Missile Hands: 1 Ammo: 30 energy points Freezing: 1.2 secs Range: Long Speed: 15 tiles/sec once accelerated Comments: Freezes enemies for 8 seconds


Guns and Machine-gun

AP Pirces

File:APPIRCE.jpg

Type: Pistole Hands: 1 or dual Ammo: 45mm Ammoclip: 16 Freezing: 0.65 secs Bullets: 2/4 Power: 9 hp Range: Middle Speed: 12 tiles/sec Variance: 25 degrees

AP ripper.45

File:Apripper.jpg

Type: Pistole Hands: 1 or dual Ammo: 45mm Ammoclip: 12 Freezing: 0.6 secs Bullets: 1/2 Power: 20 hp Range: Middle Speed: 12 tiles/sec Variance: 20 degrees

Crossbow

Crosbow.jpg Type: Gun Hands: 1 Ammo: darts Freezing: 0.25 secs Bullets: 1 Power: 18 hp Range: Long Speed: 22.5 tiles/sec Variance: 12 degrees Comments: Poisons enemies

DH 18

File:DH 18.jpg

Type: Pistole Hands: 1 or dual Ammo: 9/10 energy points Freezing: 0.6 secs Bullets: 2/4 Power: 12 hp Range: Middle Speed: 15.5 tiles/sec Variance: 20 degrees

G 18

File:G18.jpg

Type: Pistole Hands: 1 or dual Ammo: 45mm Ammoclip: 10 16 Freezing: 0.15 secs Bullets: 1/2 Power: 8 hp Range: Short Speed: 15 tiles/sec Variance: 30 degrees

Enchenced puslar

File:Enchencedpuslar.jpg Type: Gun Hands: 2 Ammo: 8 energy points Freezing: 0.25 secs Bullets: 4 Power: 5 hp Range: Middle Speed: 18 tiles/sec Variance: 0

Er beamer

File:Er beamer.jpg

Type: Gun Hands: 2 Ammo: 5 energy points Freezing: 0.2 secs Bullets: 2 Power: 6 hp Range: Middle Speed: 18 tiles/sec Variance: 12 degrees

goonadier

File:Goonadier.jpg

Type: Gun Hands: 2 Ammo: slime Freezing: 0.45 secs Bullets: 1 Power: 10 hp Range: Short Speed: 8 tiles/sec Variance: 30 degrees Comments: produces slime on the ground which hurts and poisons enemies

KR 90

File:KR90.jpg

Type: Gun Hands: 2 Ammo: 24 mm Ammoclip: 24 Freezing: 0.45 secs Bullets: 3x1 Power: 10 hp Range: Middle Speed: 15 tiles/sec Variance: 25 degrees

KV 24

File:KV24.jpg

Type: Gun Hands: 2 Ammo: 24 mm Ammoclip: 20 Freezing: 0.2 secs Bullets: 1 Power: 14 hp Range: Middle Speed: 15 tiles/sec Variance: 25 degrees

LR pulsar

File:LR pulsar.jpg

Type: Gun Hands: 2 Ammo: 5 energy points Freezing: 0.3 secs Bullets: 1 Power: 15 hp Range: Middle Speed: 18 tiles/sec Variance: 0

Shotgun

File:Shotgun.jpg

Type: Gun Hands: 2 Ammo: 12 mm Ammoclip: 2 Freezing: 0.65 secs Bullets: 7 Power: 9 hp Range: Middle Speed: 15 tiles/sec Variance: 25 degrees

SMG

File:SMG.jpg

Type: Gun Hands: 2 Ammo: 12 mm Ammoclip: 25 Freezing: 0.15 secs Bullets: 1 Power: 9 hp Range: Middle Speed: 15 tiles/sec Variance: 15 degrees

Melee weapons

Combat Knife

Combatknife.jpg

Type: Melee Hands: 1 Ammo: 6-8 energy points Freezing: 0.5-0.6 secs Power: 13 hp Range: Short

Electron

Elecronic.jpg

Type: Melee Hands: 1 Ammo: 2 energy points Freezing: 0.4 secs Power: 20 hp Range: Short

Muramasa

File:Katana.jpg

Type: Melee Hands: 1 Ammo: 15 energy points Freezing: 0.5 secs Power: 20 hp Range: Middle

Plasma Sabre

File:Sabre de plasma.jpg

Type: Melee Hands: 1 Ammo: 8-15 energy points Freezing: 0.7 secs Power: 24 hp Range: Middle

IV) Worlds

Il existe 5 mondes différents.

1map.jpg

1) Wild Cross

Wild cross is a capture the flag map. Teams will keep the ennemies flag and drop it to them HQ.

2map.jpg

2) Guild Wars

A more tactical map for Zone, as class selection depends a lot on what you do to overcome the enemy. This map is an elimination style map, meaning once you are dead you cannot return until the next round. There are new classes such as the engineer, which is the only class able to drive hover bikes and mechs. The map also utilizes the Dark and Light side classes from the previous map "Zone Wars". These classes are the same as before, but the darkside powers now have a grenade launcher. There are a special type of Scout and Medic on Gwars. The medic supports a blaster which can bounce foes about to knock them away and the Scout has the lavagun and dartgun. There are 2 teleports to the lava caves, where only melee weapons are only allowed. This makes things a lot more instense if there are only a few on your team left. Also, some nice particle effects are used in the caves. The Events Team can restrict the teams to special guild names, so that it is possible for guilds to compete against each other, or one guild can compete against the server.

3map.jpg

3) KOTH

A classic king-of-the-hill map, up to 4 teams can take part in the battle for the center of the map. If one team has more players standing in the middle than the currently leading team, then it will take over the map. The first team that is protecting the hill for four minutes wins the round. The losing teams will get some time bonus in the next round, for balancing team strength. The Events Team can restrict the teams to special guild names, so that it is possible for guilds to compete against each other. 4map.jpg

4) Iricia

Conquer all bases - take over the five bases and your team will win. The main base (Base1) is located at the northen region of the map, it is the base people mainly seek for domination as team members of whoever own the base are able to teleport there using their HQ. This is the most famous map since it allows quite long and challenging battles.


5map.jpg

5) sparring

This is a newer map that was added to replace Alpha. The Spar Arena is composed of two sparring areas and a practice area. The sparring areas are set up so you and another player can enter and spar with each other. The practice area is an area where you and others can go in and battle the practice bot.